måndag 6 december 2010


Ungefär så här såg det ut på ön vid den här tiden förra året... det var mörkt och kallt, inte snöigt och vitt. Nu är det inte långt kvar till julafton, men det finns annat att vänta på än tomten. Trodde i min enfald att allt nästan var i hamn, men icke då. Det finns visst någon säkring eller nåt som går in och bryter flödet just när det börjar lossna. Jag har väntat sedan i slutet av november, det är en evighetstid för en sådan som jag som lider av måste-veta-nu-sjukan. Många väntar på klapparna, och visst är det kul att få paket, men jag hoppas mer på att få en klapp på axeln och lite mer att göra... Ikväll ska jag försöka yoga, så att jag kan vara lugn och sansad hela dagen (och kvällen) ifall jag inte får veta något imorgon heller... jag hoppas att bilen inte kör i diket och att det snart blir grönt ljus för mig. Rött är inte alltid rätt, inte ens så här i jultid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar