onsdag 1 december 2010

Snart är det nytt år igen. Det är dags att börja fundera på vilket nyårslöfte som ska gälla för 2011. Mitt blir definitift att fortsätta att försöka få in yoga som en del i mitt liv. Nu när livskarusellen snurrat lite för fort och mycket igen heter hjälpen inte piller, utan yoga.
Den lillas löfte blir förmodligen att lära sig gå på egna ben. Vi hejar ivrigt på hennes försök, ryggont har vi haft länge nu... Vad den stora har för löfte vet man aldrig, det är mycket som är på heder och samvete just nu, men jag hoppas det blir att inte rymma hemifrån...
Jag ska som sagt försöka få till det här med yoga. Vet inte hur många gånger jag kommit igång och sånär börjat känna den där underbara lättheten i kroppen, och så bara tappar jag bort flytet. Att ta ett varv i spåret, en halvtimme på gymmet, det går hur bra som helt, men en timme på mattan är svårt. Därför ska jag utmana mig själv, för min egen skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar