onsdag 8 december 2010


Denna eviga väntan... jag håller på att gå sönder av denna eviga väntan...
Tur för alla att jag idag, för tredje dagen i rad, lyckats yoga på morgonen, och dessutom har jag simmat, så idag är jag ändå hyfsat tillfreds...
Läste i en bok av en av mina favoritförfattare -Håkan Nesser - att om man bara har tålamod löser det mesta sig till slut. Huvudpersonen i boken, Ante Waldemar Roos, hade i trettio år lämnat in samma tipsrad, och vad händer en dag, tror ni? Jo, han vinner två miljoner så klart. Om Fru Fortuna är med mig också, om allt går som jag hoppas, kommer det nog att kännas som om jag vunnit två millar. Visst kan jag ta mig vidare även om det blir en nitlott, men det skulle vara så himla mycket bättre med en vinst. Så klart. Nu kan jag bara hoppas att min väska kommer på bandet snart... jag vill åka uppför i karriärrulltrappan, inte nedåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar