tisdag 7 december 2010

I en av DN:s söndagsbilagor finns det alltid ett resereportage, och jag trillar dit varje gång. Kolla, säger jag, skulle det inte vara mysigt att åka hit?? Jag får en lätt skeptisk blick tillbaka. Jo, älskling, det skulle det, men kanske inte nu i år... Nu kanske jag inte borde vara så deppig då jag ju faktiskt varit iväg en sväng, jag har fått min vy från ett hotellfönster, jag har fått smaka på annan mat och jag har njutit i ett annat land.
Ett nytt år närmar sig och det känns bra, tror som vanligt att nästa år blir ett bra år. Året som nu bara har några dagar kvar har inte på något sätt varit dåligt, vi har fått en liten gudagåva till och vi har vänner här och där som hejar på oss. Vi har sagt till varandra att nu är det dags att förvalta allt det vi har, och även om det är lite till att ordna med, så är det ju liksom livet. Det stannar inte av bara för att vissa saker löser sig.
Sitter fortfarande som på nålar och väntar på ett viktigt svar, men jag lyckades yoga igår, så jag är sååå lugn och fin... (tur att ni inte ser mina korsade fingar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar