lördag 15 maj 2010

Paris, Rom, Lissabon eller Visby. Det går fínt att må gott och njuta var man än är. En espresso går att fixa hemma till och med. Bara en sådan sak gör livet rätt mycket trevligare. En ensam stund med en kaffe, eller kaffi som det kan stavas på Gotland, kan göra en gott. Lite Grappa till, på en taverna i ett solvarmt Rom, kan göra underverk. Att drömma lite kan också göra underverk. Det är ju så att drömmar kan slå in. Vågar man drömma och tänka utanför boxen kan det hända saker. Brukar förflytta mig till olika platser ibland när tristessen gör sig påmind. Jag har suttit på Harrys Bar många gånger, surfat i Biscayabukten, ätit pizza i Neapels gränder, klättrat i Yosemite, åkt skidor i La Grave, ridit kamel i Sahara öknen, åkt flodbåt nerför Nilen. Det har varit otroligt spännade kan ni tro, det har funkat nästan varje gång. Tristessen liksom bleknar och jag har fått massor av nya tankar och ideér samtidigt som jag fixat undan det tråkiga jag håll på med. Ibland har dom nya tankarna lett fram till en verklig resa, men oavsett om resan varit verklig eller inte så har jag haft roligt när jag skulle kunnat gnällt över regn och rusk, långa Konsumköer, bilstockning på Tranebergsbro eller stopp i tunnelbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar