måndag 13 juni 2011


Tänk att en enda mening, ibland ett enda ord kan förändra allt. Till det sämre. Till det bättre. Jag fick höra en gång av en mycket närstående person att jag inte kunde räkna. Detta har sedan dess förföljt mig som ett spöke, och jag tror mig fortfarande inte kunna räkna. Eller sy för den delen. Det fick jag också höra av samma person. Fast ibland kan det gå åt andra hållet. En mening, ett ord av en relativt närstående person, och jag är på väg att göra något jag aldrig trodde jag skulle våga. Nu vet jag att jag är på rätt väg, och det tack vare en mening, ett ord. Äntligen ska jag och havet bli ett, äntligen vågar jag tro det! Tack! Tänk er därför noga för vad och hur ni säger saker, kanske framför allt till barn. Meningar och ord fastnar, och kan göra skillnad. Våga tänka efter, våga vara eftertänksam, låt det ta tid. Det gör skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar