torsdag 19 maj 2011

Jag är i mål. Jag har avslutat det jag påbörjade för mer än två år sedan. Det har var en krokig väg, inte alls så rak och lätt som jag faktiskt trodde. Lite snett och vint har det varit, lite motgräs och en del självmål. Nu är jag trots det i mål, och lite längre bort finns det ett nytt mål att nå. Jag hoppas vägen dit innehåller lite mindre uppförsbackar. Jag gick i mål av egen kraft, men jisses vad jag har gråtit och slitit. Tack alla vänner, tack fina lilla familj, tack alla er som hjälpt mig på vägen. Utan er hade det varit oändligt mycket tyngre. Nu är kraften åter, känslan av att något nytt och bra är på ingående är stark och tydlig. Jag vill försöka göra färre självmål, jag vill försöka nå ett nytt mål igen, även om det just nu är lite långt borta. Jag är beredd att satsa igen. För att du är med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar