måndag 7 juni 2010



Öst eller väst. Nord eller syd. Ensam eller inte. Hus eller lägenhet. Hur, var och med vem ska man bo egentligen. Kan man ändra sig bara så där hur som helst? Vi hamnade i ett litet samhälle på västra sidan, söder om Visby. Det känns bra att bo här. I helgen badade vi vid både vid Ekstakusten och i ett kalkstensbrott uppe i norra delen av ön, på östsidan. Jag behöver inte välja. Jag kan bo där jag bor, och må bra där, och samtidigt ha tillgång till allt annat vackert på denna ö. Att våga stanna upp och kvar är svårt, tycker jag. Ofta vill jag framåt och vidare nästan på en gång. Fast det går bättre och bättre att ta det lugnt, för här är tempot behagligt. Folk har lite mer tid här för varanadra än där jag varit förut. Det är skönt. Tid för omtanke och eftertanke. Tror inte man kan få för mycket av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar