söndag 17 juni 2012



Debut. Första gången. Vi har alla varit där någon gång. Första skoldagen, första kyssen, första matchen. På vingliga ben. Utan livboj. Härligt. När det är över. Jag har på kort tid varit med om två olika debuter. Första egna vernissaget. Första riktiga larmet. Så läskigt, fast på så olika sätt. Så härligt, fast på olika sätt. Så utlämnande, fast helt ofarligt. Egentligen. Så utlämnande, fast farligt. Egentligen. Det ena helt och endast för mig själv. Det andra helt för alla andra. Inåt. Utåt. Livrädd. Livrädda. Jag. Andra. Tror det blir bra det här. Jag. Dom. Vi. Tillsammans. Fokus. På det som är bra. Ta tag i det som är svårt. Prata. Plåta. Aggera. Samarbeta. Släppa taget. Om allt, för nu blev det larm igen... Så, tillbaka igen. Det blev en sväng in till stan. Puh. Nu fotboll och citronkaka. Tycker om mitt liv just nu. Ska försöka se till att det goda livet fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar