tisdag 17 januari 2012


06.27. Jag smyger upp och tar en snabb dusch. Lite kaffe, en macka och lördagens DN. Fick äntligen läsa artikeln om Anton Corbijn. 06.45. Försöker väcka den stora, men den stora vill fortsätta sova en stund till. Låt gå för det. Tillbaka till kaffet. 06.48. Små fötter stannar i hallen. Där står den lilla. Leende, med håret som en gloria och ränder från kudden i ansiktet. Den lilla säger: - Hungrig.
Hon sträcker sina små armar mot mig, och ger mig DET leendet. Vi går in i köket och fixar frukost. 06.52. Den stora kommer in. Täcke och filt runt kroppen. Hårrufs. Den stora säger: Godmorgon. Jag vill ha mjölk och flingor, tack. Ett leende och den lilla ylar av glädje.
Ser ut genom fönstret. Det är mörkt och luften är tung av regn. Snögubben på gården har sjunkit ihop lite.
07.46. Vi sitter i bilden på väg mot skola och dagis. Den lilla sjunger, den stora skrattar. Vi stämmer in i den lillas sång. Puss, puss och ha en bra dag! Långa, varma kramar.
08.02. P2 och ekonyheter. Jag är på väg mot en ny, spännanade dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar