torsdag 14 juli 2011

I nöd och lust, heter det. Hur orkar man i nöd att stå vi den andres sida, hur orkar man försvara och stå upp för sin partner även i nöd. Det kan ju vara nog så svårt att stå upp för sig själv. För några dagar sedan fick jag mig en ordentlig "hårtork". En rejäl utskällning med andra ord. Min älskade stod vi min sida och gjorde allt för att försvara mig, men till slut stod jag ändå där själv. Långsamt plockade jag ner den arga personens argument, jag visste vad jag sagt och vart jag har mitt hjärta. Till slut log vi åt varandra och sade hej då. På kvällen pratade jag och min älskade om vad som hade hänt. Vi var rörande eniga om att det blev tokigt och att vi stod enade. Några dagar senare fick jag en liten ursäkt och vi förstod att även där stod man upp för varandra. Det är stort att våga stå upp för sig själv och för andra. Häromdagen plåtade jag ett bröllopspar. Dom såg lyckliga ut. Mina föräldrar har varit gifta i 51 år. Med mycket lust klarar man också nöden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar